În ultimele 6 luni, APMGS a derulat o activitate intensă pe trei direcții strategice: - Advocacy & reglementare: comunicare publică și poziționare profesionistă pe tema adoptării și implementării P130-2025 (urmărirea comportării în timp), precum și informări pe subiecte critice de infrastructură (Pasaj Basarab, Planșeul Unirii, A0 Sud).
În data de 23.02.2024, APMGS a trimis către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) o solicitare de informații privind stadiul de elaborare/aprobare a proiectului de Ordin pentru aprobarea reglementării tehnice „Normativ privind urmărirea comportării în timp a construcțiilor, indicativ P 130-2023”.
"Având în vedere deschiderea, începînd cu data de 07.11.2023, a procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului de act normativ – Ordin pentru aprobarea reglementării tehnice „Normativ privind urmărirea comportării în timp a construcțiilor, indicativ P 130-2023”, în care asociația APMGS a intervenit cu anumite propuneri de eficientizare a unor reglementări și de remediere a anumitor lacune legislative, identificate și acumulate din activitatea și experiențele numeroșilor specialiști calificați din componența membrilor noștri, care au fost prezentate, în modul stabilit de Dumneavoastră, prin Adresa nr. APMGS.RO.MGA.23.039/23.11.2023, solicităm respectuos să ne informați cu privire la stadiul de elaborare/aprobare a actului normativ menționat anterior."
Așteptăm cu interes aprobarea acestui act normativ, care este deosebit de important pentru industria noastră.
Update 09 04 2024
În urma informațiilor apărute in spatiul public cu privire la contractul de lucrari (actualizare proiect tehnic şi execuţie lucrări) aferente obiectivului de investiţii „PASAJ INFERIOR SOLVENTUL”, APMGS a solicitat către Primăria Timișoara să pună la dispoziție documentele referitoare la monitorizarea geotehnica si structurala din care sa rezulte măsurile adoptate de catre Beneficiar si Prestator pentru asigurarea serviciilor de monitorizare atat pe perioada executiei cat si pentru etapa de exploatare.
Vineri, 17 noiembrie, a avut loc a doua sesiune de instruire profesională cu specialiștii din cadrul proiectului „Supervizare reabilitare DN6 Alexandria – Craiova, Lot 2: km135+435 – km 182+230 – Relicitare”
Mulţumim invitaţiei venite din partea Septembrie Consulting SRL, Contract „Supervizare Reabilitare DN6 Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132 + 435 – km 185+230 - Relicitare”, de a contribui cu know-how specific pentru o sesiune de instruire profesională cu următoarele teme majore:
► Definirea infrastructurii rezistente la schimbările climatice
► Cerinţe Caiet de sarcini – Elaborare Studiu de fezabilitate – Iulie 2023 (CNAIR) – Studiu preliminar de rezistenţă la schimbări climatice
► Planificarea și proiectarea infrastructurii rezistente la schimbările climatice
► Mobilizarea investițiilor în infrastructură rezistentă la schimbările climatice
► Integrarea monitorizării sănătății structurale pentru protejarea rezilienţei și durabilității infrastructurii
► Monitorizarea real-time a infrastructurii rutiere
Mă bucur să văd acest interes din partea autorității publice și o reală dorință de a înțelege cum pot să fie lucrurile făcute mai bine pe viitor, pentru a avea o infrastructură rezilientă, durabilă, sigură, corect întreținută. Mă bucur, de asemenea, că am putut contribui cu tot know-how-ul pe care îl punem în aplicare și inclusiv cu informaţii suport despre diverse tipuri de soluții digitale pentru urmărirea comportării construcțiilor în timp, un pas înainte pe care cred că trebuie să îl facem ca industrie.
Mulțumesc audienței mele și atenției cu care m-au ascultat. Sperăm să punem în practică, pe termen lung, cât mai multe dintre cele discutate.
În vederea informării corecte a subiecților implicați în procesul instrumentării și monitorizării seimice (prestatori, investitori şi beneficiarii serviciilor) asupra obligațiilor care le revin prin reglementările legislative în vigoare.APMGS a solicitat către Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă confirmarea obligativităţii acestor prevederi.
Analizând informatile disponibile în spatiul public cu privire la obiectivul SALA POLIVALENTA ORADEA, am solicitat Primăriei Oradea să ne pună la dispoziție documentele referitoare la monitorizarea structurală, din care să rezulte măsurile adoptate de către Beneficiar și Prestator pentru asigurarea serviciilor de monitorizare în perioada de exploatare.
Analizând informatile disponibile în spatiul public cu privire laProiectul derulat de Primăria Municipiului Satu Mare: Podul peste râul Someș- zona str. Ștrandului, am solicitat de la autoritatea publica să ne pună la dispoziție documentele referitoare la monitorizarea structurală, din care să rezulte măsurile adoptate de către Beneficiar și Prestator pentru asigurarea serviciilor de monitorizare atât pe perioada execuției cât și pentru etapa de exploatare.
În urma unei situații de risc aduse la cunoștința APMGS (Asociația Profesională pentru Monitorizare Geotehnică și Structurală) de către societatea civilă prin pozele de mai jos, am atras atenția companiei DRDP Craiova asupra unor aspecte de natura siguranței structurale la lucrarea de artă Pod Raureni, aflată sub directa coordonare și gestiune.
Demers APMGS către: Compania Națională de Căi Ferate „CFR” S.A. referitor la informațiile din publicațiile media, conform cărora se doreste constructia unui tunel cu lungimea de aproximativ 10 kilometri, între Azuga, Predeal şi Timişu de Sus, pe Magistrala Bucureşti – Braşov, considerat cel mai lung tunel din România; varianta aprobată de Comisia Europeană, face parte dintr-un coridor strategic internaţional de mare viteză – inter aliat
Demers APMGS către: Primaria Municipiului Iasi referitor la: 1. reabilitarea Podului Nicolae Iorga peste râul Bahlui, din zona Podu de Piatră;2. reabilitarea Podului Cerna peste râul Bahlui de la intersecţia str. Cerna, str. Sarmisegetuza şi bld. Alexandru cel Bun – zona Mircea cel Batran.