Noutăți

Comparație între legislația din România si Europa de Vest în monitorizarea structurală și geotehnică

🔍 Compararea legislației din România privind monitorizarea comportării în timp a construcțiilor cu cea din țările din vestul Europei relevă atât similitudini, cât și diferențe semnificative în abordare și implementare.



🇷🇴 Legislația din România
Cerințe legale: În România, legislația prevede că toate construcțiile, cu excepția celor de tip P+1, trebuie să beneficieze de servicii de urmărire a comportării în timp. Aceasta este reglementată prin diverse acte normative care stipulează responsabilitățile beneficiarilor și ale proiectanților în ceea ce privește monitorizarea structurală și geotehnică.

Responsabilitatea beneficiarilor: Beneficiarii au responsabilitatea de a contracta lucrările de monitorizare, dar există o lipsă de claritate în ceea ce privește ce tipuri de lucrări sunt necesare, ceea ce duce la o aplicare inconsistentă a legislației.

Provocări în implementare: Obstacolele în implementarea eficientă a programelor de monitorizare includ percepția greșită a monitorizării ca o sarcină suplimentară și costurile inițiale asociate cu aceste lucrări. Aceste aspecte pot descuraja dezvoltatorii și autoritățile publice să investească în monitorizare.

🌍 Legislația din Vestul Europei
Reglementări mai stricte: În multe țări din vestul Europei, legislația este mai bine definită și mai strictă. De exemplu, în țări precum Germania, Franța sau Olanda, există reglementări clare care impun monitorizarea continuă a structurilor critice, inclusiv poduri și clădiri de înalt risc.

Integrarea tehnologiilor avansate: Legislația din aceste țări încurajează utilizarea tehnologiilor avansate de monitorizare, cum ar fi senzori wireless și sisteme de monitorizare bazate pe IoT, pentru a asigura o evaluare mai precisă și în timp real a stării structurilor.

Colaborare și Standardizare: În vestul Europei, există o colaborare mai strânsă între autoritățile publice, ingineri și cercetători pentru a dezvolta standarde comune de monitorizare. Acest lucru facilitează implementarea unor practici de monitorizare uniformizate și eficiente.

Finanțare și Investiții: Proiectele de monitorizare sunt adesea incluse în bugetele de construcție, iar autoritățile publice pot oferi sprijin financiar pentru implementarea sistemelor de monitorizare, recunoscând importanța acestora pentru siguranța publică și durabilitate.

Concluzie:
Deși România are un cadru legislativ existent pentru monitorizarea comportării în timp a construcțiilor, aplicarea sa este adesea inconsistentă și se confruntă cu provocări semnificative. În contrast, legislația din vestul Europei este mai bine definită, mai strictă și încurajează utilizarea tehnologiilor avansate, ceea ce duce la o monitorizare mai eficientă și mai sigură a structurilor. Aceste diferențe subliniază necesitatea unei îmbunătățiri a practicilor de monitorizare în România, inclusiv prin educarea beneficiarilor și promovarea unor standarde mai înalte de siguranță.

APMGS

Adresa: Str. Gârlei nr. 59, camera 1, Bucureşti, Sector 1
Telefon: (+4) 0758 015 833
E-mail: office@apmgs.ro, presedinte@apmgs.ro
NEWSLETTER

Structural Health Monitoring

Un mediu construit de încredere și durabil este cheia siguranței și sănătății umane