Într-un interviu acordat pentru hotNews.ro, Mariana Garștea, Director General al Sixense România și președinte al Asociației Profesionale de Monitorizare Geotehnică și Structurală (APMGS), a abordat o problemă esențială legată de infrastructura din România.
APMGS, asociația profesională în domeniul monitorizării structurale și geotehnice a construcțiilor din România, invită specialiștii din domeniu sa rămână conectați la cele mai recente informații, studii și cercetări.
Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a vorbit, joi seară, despre trei pasaje principale din Capitală – pasajul Unirii, cel de la Obor şi pasajul Lujerului – susţinând că acestea nu prezintă pericol pentru şoferii care le tranzitează. Edilul anunţă că, dacă oricare dintre cele trei pasaje ar fi prezentat pericol, ar fi fost închis, notează News.ro.
Un subiect care are parte de o vizibilitate din ce în ce mai mare: vulnerabilitatea tehnică și economică a podurilor feroviare existente și riscurile imense la care suntem supuși cu toții.
Planșeul Unirii s-a degradat accentuat în cei doi ani de la ultima expertiză tehnică – ce stă la baza proiectului de consolidare – încât părți de structură se pot prăbuși în orice moment.
România este, în prezent, o țară în care a avut loc un boom în realizarea proiectelor de infrastructură. Începând de la drumurile expres și autostrăzi, trecând prin centuri ocolitoare pentru orașe și localități, construcții de noi linii de metrou și renovarea magistralelor feroviare, până la înlocuirea semafoarelor la intersecțiile locale – întreaga țară este cuprinsă de un val de schimbări infrastructurale către un standard mai bun.
Un subiect care trebuie mai des supus atentiei este legat de practicile viciate din domeniul monitorizarii geotehnice si structurale a constructiilor, care fac ca urmarirea comportarii in timp a acestora sa fie ignorata sau sa nu isi atinga scopul in mod eficient, spune Mariana Garstea, presedintele Asociatiei Profesionale pentru Monitorizare Geotehnica si Structurala (APMGS).
Societatea Internationala de Mecanica Pamanturilor si Inginerie Geotehnica (ISSMGE), din care SRGF face parte, respectiv partea sa europeana, prin vicepresedintele sau, prof. Lyesse LALOUI, si-a propus sa abordeze cateva subiecte de mare interes pentru perioada pe care o traversam. Dintre acestea, cel al schimbarilor climatice si al modului in care comunitatea tehnico-stiintifica geotehnica poate raspunde la ele este unul de foarte mare importanta. Astfel, prof. LALOUI a infiintat un grup-suport pentru a promova dezvoltarea modului in care comunitatea geotehnica europeana raspunde acestor provocari.
În vreme ce Podul Gării este închis complet circulației de aproapre două săptămâni, iar lucrările se estimează că vor mai dura aproximativ o lună și jumătate, Primăria Sibiu pregătește și reabilitarea viaductului de la ieșirea spre Mediaș. Pregătirile au demarat de mai bine de doi ani și au în spate o expertiză tehnică îngrijorătoare.
Piața Unirii din București se va transforma într-un uriaș șantier. Contractul de finanțare pentru refacerea din temelii a planșeului de peste râul Dâmbovița a fost semnat, iar lucrările vor începe în luna octombrie. Pentru a nu bloca total traficul, reconstrucția va fi făcută în mai multe etape timp de aproape doi ani