Podurile sunt structuri foarte complexe, care au nevoie de o expertiză foarte solidă pentru a deveni realitate. Însă nu doar proiectarea şi execuţia lor sunt importante, ci şi modul în care autorităţile publice se asigură că ele pot fi date în exploatare în condiţii 100% sigure.
Alunecare de teren în Mănăștur după puhoaiele de azi, pe lângă problematica alunecare de pe strada Uliului din Grigorescu.
„Golden Gate de România” are iar probleme, la nici un an de la inaugurare.Şoferii care au trecut pe podul suspendat zilele acestea au constatat cu stupoare că asfaltul este din nou stricat.Asta după ce, în luna aprilie, constructorul a reasfaltat, a treia oară, o bandă întreagă, pe sensul spre Brăila.
Emoţii pentru locuitorii unui cartier nou din Cluj-Napoca. Strada pe care locuiesc a început să se surpe dupa ce un dezvoltator a început construcţia unui bloc în vecinătate. Oamenii se tem acum că surparea s-ar putea extinde şi le va afecta locuinţele.
TIMISOARA. Operatiune ampla de verificare a starii in care se afla 75 de poduri de pe drumurile nationale din vestul tarii. Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara a lansat in urma cu cateva luni o licitatie pentru gasirea unei firme care sa realizeze expertizele.
Verificarea celor aproape 350 de poduri și podețe de pe rețeaua de drumuri naționale și județene din județul Suceava, efectuată la solicitarea prefectului de Suceava, Alexandru Moldovan, a arătat că în cazul câtorva zeci, majoritatea construite în anii 1950-1980, au apărut degradări majore, în condițiile în care nu au fost reabilitate sau modernizate niciodată.
În ediția din luna mai a revistei AGENDA CONSTRUCTIILOR, Mariana Garstea, președintele APMGS, a acordat un interviu în care face o radiografie a situației actuale din România pe segmentul al monitorizării structurale și geotehnice.
Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a afirmat că dacă vine un cutremur, ”o să fie rău” în București deoarece sunt aceleași clădiri care au trecut și prin cutremurul din 1977. El a menționat că teoretic blocurile noi respectă toate cerințele, dar practic nu are încredere că se întâmplă acest lucru.
În zilele de sărbătoare care tocmai au trecut s-a făcut o gaură uriașă pe podul de peste Dunăre între Ruse și Giurgiu. Încă una în ultimii ani.
O posibilă cauză a surpării de la Slănic Prahova ar fi infiltrațiile de apă, din precipitații sau scurgeri de pe versanți, dar și din cauza avarierii unor conducte, a transmis prefectul de Prahova, Emil Drăgănescu, citând din raportul experților. Din păcate, oamenii nu se vor întoarce acasă, a adăugat acesta.
O bucată de carosabil s-a rupt în urma unei alunecări de teren. Una dintre benzile de mers a fost afectată pe o lungime de 20 de metri. Traficul auto a fost restricţionat, iar zona este monitorizată de echipaje ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă şi ale Poliţiei Locale. Nu este prima dată când o astfel de surpare are loc în zonă.
În Prahova, autoritățile iau măsuri după ce o stradă din Slănic s-a surpat. Perimetrul de siguranţă a fost extins, iar numărul persoanelor evacuate din zonă a crescut. Printre imobilele evacuate se numără și postul de poliţie. Continuă verificările pentru aflarea cauzei: în zonă au fost trimiși geologi și specialiști în construcții.